دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید
دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید

فرمانده نیروی زمینی ارتش: کرار را به تی 90 ترجیح می دهیم

امیر حیدری

فرمانده نیروی زمینی گفت: 2 قبضه سلاح انفرادی ایرانی را در اختیار قسمت‌های مربوطه گذاشتم تا با ژ3 مقایسه شود و اگر بهتر بود، به سمت‌ آن می‌رویم.  

به گزارش مشرق، امیر کیومرث حیدری از جمله فرماندهان با سابقه و دلسوز در ارتش جمهوری اسلامی ایران است که 29 آبان ماه سال گذشته با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (فرمانده معظم کل قوا) به فرماندهی بزرگترین نیروی ارتش یعنی نیروی زمینی منصوب شد.

او پیش از این، جانشینی نزاجا را در زمان فرماندهی امیر پوردستان (جانشین فعلی فرمانده کل ارتش) برعهده داشت.

- امیر حیدری در این گفتگو از 14 برنامه نیروی زمینی ارتش برای اولین بار درجهت ارتقاء سطح معیشت کارکنان خبر داد که موضوعاتی نظیر مسکن، شناسایی افراد برتر، کمک مالی به خانواده های کم درآمد و دارای فرزندان بیمار و... را در بر می‌گیرد.

- فرمانده نیروی زمینی ارتش از کم بودن تعداد منازل سازمانی در این نیرو نیز سخن گفت و البته این را هم اضافه کرد که ما برنامه‌ای تهیه کردیم که اگر نیروها طبق آن عمل کنند، در یک بازه زمانی پیش بینی شده، خانه‌دار خواهند شد.

- وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به ایجاد تغییرات در ساختار نزاجا پرداخت و تصریح کرد: 5 کارگروه ساختار و سازمان، نیروی انسانی،‌ مؤلفه‌های توان رزمی، دستورالعمل‌ها و مهندسی و نوشوندگی تشکیل دادیم تا اوامر رهبری از سال 85 تا 95 در این حوزه‌ها را استخراج کرده و مورد بررسی قرار دهند.

- امیر حیدری افزود: در بُعد ساختاری می‌خواهیم نیروی زمینی را به یک نیروی متحرک هجومی تبدیل کنیم. یعنی تعدادی از تیپ‌های پرشمار نزاجا را از حالتی که الان دارند، خارج می‌کنیم و با یک ساختار کاملا حرفه‌ای و به‌روز شده و مجهز به سلاح‌های روز، به تیپ‌های محرک هجومی تبدیل خواهیم کرد.

- فرمانده نزاجا این را هم گفت که در این ساختار کاملا بر روی موضوع تهاجم متمرکز شدند و به دفاع فکر نمی‌کنند.

 وی در ادامه به راه اندازی 5 خط تولید قطعات مهم و حساس نظامی در سال جاری خبر داد و گفت: در تهران 2 خط تولید تانک‌های سری M و چیفتن و نیز قطعات نفربرهای زرهی، در مسجد سلیمان خط تولید قطعات تانک‌های سری T و در اصفهان هم دو خط تولید، یکی برای خودروهای تاکتیکی و دیگری برای بالگردها راه اندازی می‌شود.

- او البته توجه به حوزه بالگردی و هوانیروز را یکی از اهداف راهبردی نزاجا دانست و افزود: در برنامه جدیدی که داریم همه بالگردها باید بتوانند به قابلیت، پرواز، ناوبری و درگیری در شب برسند.

- امیر حیدری درخصوص تانک جدید ایرانی با نام «کرار» نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن ویژگی‌های این تانک، آن را با قابلیت‌های عمده نمونه T90 روسی معرفی کرد و کفت: تمرکز بر روی این تانک می‌تواند ما را از خرید خارجی بی‌نیاز کند.

- فرمانده نزاجا این را هم گفت که علی‌رغم عملیاتی بودن تانک دیگر ایرانی با نام «ذوالفقار»، ولی تانک «کرار» نسبت به «ذوالفقار» ارجحیت دارد.

- موضوع استفاده از سلاح انفرادی جایگزین ژ3 در سازمان رزم نیروی زمینی نیز دیگر سوالی بود که امیر حیدری درباه آن گفت: همین امروز هم سلاح ژ3 با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایش از بسیاری از سلاح‌های دیگر بهتر است و روی دست آن نیامده است، البته ما برای حضور در نبردهای آینده باید سلاح انفرادی با قابلیت‌های بیشتر و سبک‌تر از ژ3 داشته باشیم.

- فرمانده نیروی زمینی اضافه کرد: 2 قبضه سلاح انفرادی ایرانی را در اختیار قسمت‌های مربوطه گذاشتم تا با ژ3 مقایسه شود و اگر بهتر بود، به سمت‌ آن می‌رویم.

- وی از نزاجا به عنوان قطب سازنده سلاح تک‌تیرانداز در کشور خبر داد و گفت که برخی از این سلاح‌های ساخته شده، صادرات هم می شود.

- امیر حیدری با بیان اینکه رقم قابل توجهی را برای به‌روز کردن و تجهیز نیروهای تیپ 65 ویژه هوابرد (نوهد) اختصاص داده‌ایم، اظهار داشت: به دنبال تشکیل تیپ‌های دیگر در تراز نوهد هستیم که هر سال به تعداد آنها افزوده می شود و یکی از مظاهر قدرت در نیروی زمینی خواهند بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص موضوعات دیگری نظیر برگزاری رزمایش مشترک خارجی، توان ضدزره نزاجا و انتقال پادگان‌ها از داخل شهرها نیز سخن گفت که می‌توانید مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

* نیروی زمینی به لحاظ تعداد پرسنل، بزرگترین یگان در ارتش است. شاید بد نباشد گفتگوی ما با حضرتعالی با موضوع معیشت کارکنان شروع شود چرا که مسئله معیشت نیروها و خانواده آنها از گذشته -نه فقط در نیروی زمینی ارتش- مورد تاکید فرمانده کل قوا بوده و ایشان در حکم انتصاب حضرتعالی نیز مجددا بر این مهم و البته ارتقاء توان رزمی تاکید کردند. لطفا بفرمایید چه برنامه‌هایی برای ارتقاء سطح معیشت کارکنان در نیروی زمینی ارتش دارید؟

ما نیروی زمینی را یک نیروی ولایتمدار و گوش به فرمان رهبری می‌دانیم که باید تمام توان خود را در جهت اجرای اوامر ایشان بسیج کند.

حضرت آقا به طور دائم 2 موضوع را از نیروهای مسلح پیگیر هستند. یکی افزایش توان رزمی و دفاعی و دیگری ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان و در حکم انتصاب بنده به فرماندهی نزاجا هم این دو موضوع مورد تاکید واقع شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.