دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید
دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید

گزیده مطالب از وب سرباز ولایت

خبرگزاری فارس: عملیات موفق پهپاد انتحاری «رعد85» با بُرد 100 کیلومتر

پهپاد انتحاری نیروی زمینی ارتش با نام «رعد85» عملیات خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. 


ادامه مطلب
[ سه‌شنبه 23 آذر 1395 ] [ 11:08 ] [ سربازولایت ]

خبرگزاری فارس: ایران، بزرگترین قدرت موشکی منطقه/ موشک‌های ایران ابزار تدافعی-هجومی علیه آمریکا و متحدانش هستند

اندیشکده آمریکایی نوشت: لازم است آمریکا با ساز و کار راهبردی که بیانگر توان دفاع موشکی خود و متحدانش است به ایران نشان دهد حملات موشکی‌اش با واکنش قاطع هوایی و موشکی نیروهای ائتلاف مواجه می‌شود. 


ادامه مطلب
[ سه‌شنبه 23 آذر 1395 ] [ 11:07 ] [ سربازولایت ]

خبرگزاری فارس: اضافه شدن ژنرال‌های ترکیه،عربستان و آمریکا برای کمک به تکفیری‌ها/ ارتش سوریه تنها با کمک ایرانی‌ها مقاومت می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ارتش سوریه تنها با کمک مستشاران ایرانی در حال مقاومت است،گفت:تعدادی از ژنرال‌های ترکیه، عربستان و آمریکا که متخصص در جنگ‌های ویژه هستند به تکفیری‌ها اضافه‌شده‌اند. 


ادامه مطلب
[ سه‌شنبه 23 آذر 1395 ] [ 11:06 ] [ سربازولایت ]

خبرگزاری فارس: حملات خمپاره‌ای کورکورانه تروریست‎ها به حلب

تروریست‎ها در حالی که نفس‎های آخر خود را در حلب می‎کشند، به محله‌های المارتینی و الاعظمیه حمله خمپاره‎ای بی‌هدف کردند.

[ سه‌شنبه 23 آذر 1395 ] [ 11:05 ] [ سربازولایت ]

خبرگزاری فارس: مذاکرات نهایی برای فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به روسیه/ قیمت نفت در سطح ۵۵ دلار تثبیت می‌شود

وزیر نفت با اشاره به تثبیت قیمت نفت بین ۵۰ تا ۵۵ دلار گفت: مذاکرات ما با روس‌ها برای فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به این کشور تا ۲ روز آینده نهایی خواهد شد. 


ادامه مطلب

نیلوفر

1

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل


برچسب‌ها: نیلوفر

[ جمعه نوزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 15:10 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

معمار

زبانت معمار است 
و حرفهایت خشت خام
مبادا کج بچینی دیوار سخن
که فرو خواهد ریخت بنای شخصیتت ...


برچسب‌ها: معمار

[ جمعه نوزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 6:16 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

یار دلارام

برد آرام دلم ، 
یار دلارام کجاست؟
آن دلارام که برد از دلم آرام ،
کجاست؟

رهی_معیری


برچسب‌ها: یار دلارام

[ پنجشنبه هجدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 15:31 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

دِلتَنگـــی

دِلتَنگـــی عِیـن آتـَش زیــر خـاکـسـتَر اسـت

گـاهـــی فِـکر میکنـــی تَمـامــ شـده

امـا یـک دَفـعه هَمــه ات را آتَـش مـــی زَند . . .


برچسب‌ها: دِلتَنگـــی

[ چهارشنبه هفدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 22:6 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

معجون

ش

وقتِ عشقم گفتنت "شیــن" را
مشدد می کنی
گوییا بر روی لب تمریـن ابجد
می کنی

شین که میگویی لبت معجون
تراوش میکند
اینچنین صحبت نکن، حال مرا
بد می کنی

مسعود محمدپور


برچسب‌ها: معجون

[ سه شنبه شانزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 10:2 ] [ رها♥ ] [ 2 نظر ]

شمع

کاش انسان
مثل شمع
فقط یک شب زندگی میکرد..!!
اما...........
در کنار پروانه اش


برچسب‌ها: شمع

[ دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 23:12 ] [ رها♥ ] [ 3 نظر ]

احساس ...

 

www.shargtell.com

 

 

 

چقدر دورتر از احساسم ایستاده ای!

 

        آنـــــجا که تــــــــــــــــــو ایستاده ای

 

                  صـــــــدای مــــــــرا هم نمی شنوی،

 

                             چه برسد به دلتــــــــــــــــــنگی...!!!

 

[ دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 23:0 ] [ رها♥ ] [ آرشیو نظرات ]

عشق

مادر بزرگ حواسش به گلدانهای گل بود


گاه حتی همین که چرخی میزد

 

کنار حوض نگاهشان میکرد


کافی بود برای قدکشیدنشان


بعدها فهمیدم عشق مراقبت میخواهد


چیزی مثلِ زمزمه‌ی اینکه: " حواست به من باشد "


برچسب‌ها: عشق

[ دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 21:23 ] [ رها♥ ] [ 3 نظر ]

دلتنگم ....




[ دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 1:7 ] [ رها♥ ] [ آرشیو نظرات ]

عشق سلااااام ....

 
به من آهسته بگو عشق سلام
 

چه خبر از غم دنیا

 

دل من خسته نباشی

 

نفست گرم ودلت شاد

 

مبادا که از این رنج برنجی

 

که جهان گشته پر از درد

 

به من آهسته بگو نیست جهان جای قشنگی

 

بگذار هرچه بدی هست در این خاک بماند

 

من و تو رهگذر کوچه ی عشقیم

 

و همین بس که تورا دوست بدارم

 

نکند خسته شوی یا که ببازی

 

من کنار تو نشستم

 

که تو بر عشق بنازی

 

کمکت خواهم کرد که به شکرانه این عشق

 

تو یک کلبه بسازی

 

که در آن بوی خدا هست

 

و این حس

 

سر آغاز قشنگی ایست

 

که آغاز شود بودن و بی عشق نماندن

 

به من آهسته بگو

 

هستی و هستم.

[ دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 1:2 ] [ رها♥ ] [ آرشیو نظرات ]

سکوت بمیرم برای تــــــو...!

از تو سکوت مانده و از من، صدای تــــو
چیزی بگو که من بنویسم به جای تــــو

حرفی که خالی ام کند از سال ها سکوت
حسّی که باز پُر کنَدَم از هوای تـــــو

این روزها عجیب دلم تنگِ رفتن است
تا صبح راه می روم و پا به پای تــــو

در خواب...حرف می زنم و گریه می کنم
بیدار می کنند مرا دستهای تـــــو

هی شعر می نویسم و دلتنگ می شوم
حس می کنم و کنارَمی و آه...جای تـــــــو

این شعر را رها کن و نشنیده ام بگیر
بگذار در سکوت بمیرم برای تــــــو...!

............................... اصغر معاذی


[ یکشنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 8:1 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

دلتـنگم

بگذار سر به سینه ی مـن تا بگویـمت
انـدوه چیست، عشـق کدامست، غـم کجاست

بگذار تا بگویمت این مرغ خسته جــان
عمریست در هـوای تـو از آشیان جـداست

دلتـنگم، آنچنان که اگر ببینمت به کـام
خواهم که جـاودانه بنـالم به دامـنت

-----------------------_ فریدون مشیری


برچسب‌ها: دلتـنگم

[ یکشنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 6:37 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

ترکم نکن .....تورو خداااااااااااا

واسه دل بریدن از من دیره


منو عاشق خودت کردی تو


خیلی وقته که بت عادت کردم


با تو می بینم همه دنیارو


تو برام مثله نفس میمونی


زندگی من به تو وابستس


جای هیشکی جز تو تو قلبم نیست


دل عاشقم بهت دل بستس


تو رو خدا تنهام نذار تو رو خدا ترکم نکن


تو رو خدا از زندگیم خودتو نگیر کم نکن


تو رو خدا تنهام نذار تو رو خدا ترکم نکن


تو رو خدا از زندگیم خودتو نگیر کم نکن


مگه خبر نداری از دلم چه


منو اینجوری میذاریو میری


مگه نمیدونی جون منی تو


که داری جونمو از من میگیری


من از دلتنگی میمیرم عزیزم


عزیز من بمون بمون کنارم


عذاب رفتنت برام عذابن


نده طاقت دوری تو ندارم


ببین تا حرف رفتن تو اومد


توی یه لحظه انگار پیر شدم من


هنوز نرفتیو اینجایی اما


تو درد رفتنت اسیر شدم


تو رو خدا تنهام نذار تو رو خدا ترکم نکن


تو رو خدا از زندگیم خودتو نگیر کم نکن


تو رو خدا تنهام نذار تو رو خدا ترکم نکن


تو رو خدا از زندگیم خودتو نگیر کم نکن

[ شنبه سیزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 22:54 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

چی ناراحتت کرده؟

مجری: پسرخاله چرا انقدر ناراحتی؟
پسرخاله: امروز یه بچه رو دیدم داشت سر چهارراه گل میفروخت
مجری: از دیدن اون بچه ناراحت شدی؟
پسرخاله: نه
مجری: پس چی ناراحتت کرده؟
پسرخاله: همین دیگه،از این ناراحتم که فهمیدم دیدن اینجور

بچه ها انقدر واسم عادی شده که دیگه ناراحتم نمیکنه ...


برچسب‌ها: چی ناراحتت کرده

[ شنبه سیزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 18:40 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

امروز نیز گذشت

وباز شب رسید

امروز نیز گذشت

 وهنوز تو مانده ای که کجاست ان یار دلنواز


برچسب‌ها: یار دلنواز

[ شنبه سیزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 18:34 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

وامروز هم..

وامروز هم باز شروع شد

شروعی که تو فقط میفهمی

نبودنش راحس میکنی

حتی از سیمهای واصل صدایش را نمی شونی

انقدر اینروزها سخت است که

فقط من سختیش را درک میکنم

 


برچسب‌ها: امروز

[ شنبه سیزدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 5:57 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

مراقب امیدمان باشیم ...


 
 
 
روزی شیطان همه جا اعلام کرد قصد دارد از کارش دست بکشد
 
 
و وسایلش را با تخفیف ویژه به حراج بگذارد!
 
 
همه مردم جمع شدن و شیطان وسایلی از قبیل :
 
 
غرور، خودبینی، شهوت، مال اندوزی، خشم، حسادت،
 
 
شهرت طلبی و دیگر شرارت ها را عرضه کرد...
 
 
در میان همه وسایل یکی از آنها بسیار کهنه و مستعمل بود و بهای گرانی داشت!
 
 
کسی پرسید : این عتیقه چیست !؟
 
 
شیطان گفت : این نا امیدی است...
 
 
 
 
شخص گفت : چرا اینقدر گران است !؟
 
شیطان با لحنی مرموز گفت : این موثرترین وسیله من است !
 
شخص گفت : چرا اینگونه است !؟
 
شیطان گفت : هرگاه سایر ابزارم اثر نکند فقط با این میتوانم در قلب انسان رخنه کنم
 
 
و وقتی اثر کند با او هر کاری بخواهم میکنم...
 
 
این وسیله را برای تمام انسانها بکار برده ام، برای همین اینقدر کهنه است ،
 
 
مراقب "امیدمان"باشیم

[ جمعه دوازدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 23:36 ] [ رها♥ ] [ آرشیو نظرات ]

وقتی کسی رو دوست داری .....

 

 

 

وقتی کسی رو دوس داری،

 

حاضری جون فداش کنی

 


حاضری دنیارو بدی،

 

فقط یه بار نیگاش کنی



به خاطرش داد بزنی،

 

به خاطرش دروغ بگی

 


 رو همه چی خط بکشی،

 

حتّی رو برگ زندگی

 


وقتی کسی تو قلبته،

 

حاضری دنیا بد بشه


فقط اونی که عشقته

 

عاشقی رو بلد باشه


قید تموم دنیارو به خاطرِ اون می زنی

 


 خیلی چیزارو می شکنی ،

 

تا دل اونو نشکنی

 


حاضری که بگذری از دوستای امروز و قدیم

 

 امّا صداشو بشنوی ،

 

شب از میون دوتا سیم..

 


حاضری قلب تو باشه ،

 

پیش چشای اون گرو

 

 فقط خدا نکرده اون ،

 

یه وقت بهت نگه برو...


 حاضری هر چی دوس نداشت ،

 

به خاطرش رها کنی

 


حسابتو حسابی از ،

 

مردم شهر جدا کنی


حاضری حرف قانون و ،

 

ساده بذاری زیر پات


به حرف اون گوش کنی و

 

به حرف قلب باوفات.....



 وقتی بشینه به دلت ،

 

از همه دنیا می گذری......

 

 

 

[ جمعه دوازدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 23:33 ] [ رها♥ ] [ آرشیو نظرات ]

کسی باشد ...

همیشه باید یک کسی باشد...

 

که معنی سه نقطه‌های انتهای جمله‌هایت را بفهمد...

 

همیشه باید کسی باشد...

 

تا بغض‌هایت را قبل از لرزیدن چانه‌ات بفهمد...

 

... باید کسی باشد...

 

... که وقتی صدایت لرزید بفهمد...

 

که اگر سکوت کردی، بفهمد...

 

باید کسی باشد...

 

که اگر بهانه‌گیر شدی بفهمد...

 

باید کسی باشد...

 

که اگر سردرد را بهانه آوردی برای رفتن نبودن بفهمد...

 

بفهمد که درد داری...

 

که زندگی درد دارد...

 

بفهمد که دلگیری...

 

بفهمد که دلت برای چیزهای کوچک تنگ شده...

 

بفهمد که دلت برای راه رفتن، برای دویدن، تنگ شده. . .

 

آری...همیشه باید کسی باشد...

 

*********

  دلم میخواهد کسی باشد ،

 

خوب باشد ، مهربان باشد ،

 

بس باشد

 

و همه ی این بودن هایش فقط برای من باشد ،

 

فقط برای من!

 

*********

 

نانوشته هایم بسیارند


مثل بی قراری هایـم


من سکــوتم را فریـاد می کِشــم


آخر این آشوب درونم مــرا می کُشد...

 

 

 

[ جمعه دوازدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 23:30 ] [ رها♥ ] [ نظر بدهید ]

وقتی نیستی

 وقتی نیستی نبودنت بغضی می شود در گلو 

 

انقدر بغض شدید می شود که گریه را هم هموار می کند

 

بغضِ ابرِ گلویم خواهد شکست اینرا به تو قول میدهم

 

فقط گاهی صبور باش

 

کجایی تو ای بهترین


برچسب‌ها: وقتی نیستی

[ جمعه دوازدهم آذر ۱۳۹۵ ] [ 23:30 ] [ رها♥ ] [ 2 نظر ]