دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید
دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید

اعتراف رژیم صهیونیستی به ناتوانی در مقابله با بادبادک‌های فلسطینی‌ها

خبرگزاری فارس: اعتراف رژیم صهیونیستی به ناتوانی در مقابله با بادبادک‌های فلسطینی‌ها

استفاده از بادبادک‌هایی که به آنها مواد آتش‌زا متصل است، ابزار جدید فلسطینی‌ها در مبارزه با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و این بادبادک‌ها طی راهپیمایی‌های بازگشت رایج شد. در همین راستا شبکه تلویزیون «کان» رژیم صهیونیستی در گزارشی به تأثیر این بادبادک‌ها پرداخت و اعلام کرد ارتش به شکست در نحوه مقابله با این بادبادک‌ها اعتراف کرده است.در ادامه گزارش مذکور آمده است: میزان مقابله موفق پهپادهای اسرائیلی با بادبادک‌های فلسطینی، بسیار پایین و تلاش‌ها برای مقابله با این موضوع بی‌فایده بوده است.ارتش رژیم صهیونیستی برای سرنگون کردن بادبادک‌ها از پهپادهای پیشرفته مجهز به دوربین و ابزارهای تیز استفاده می‌کند اما با این حال نتوانسته است جلوی آنها را به نحو چشمگیری بگیرد.

وحشت پنهان تعرضات جنسی در مدارس آمریکا

خبرگزاری فارس: وحشت پنهان تعرضات جنسی در مدارس آمریکا

چاز وینگ 12 ساله بود که آنها به سراغش آمدند. همکلاسی هایش که او را آزار دادند نیز کودک و در حال ورود به سن و سالی بودند که صدایشان خش برمی دارد و پشت لبشان سبز می شود.در نهایت او سوگند یاد کرد که این پسربچه ها پس از یک سال آزار و اذیت، به او تجاوز کرده و او را در حال خونریزی به حال خودش رها کرده اند. هرچند که چاز مکررا به معلمان و مدیران مدرسه گفته بود که مورد توهین و حملات فیزیکی قرار گرفته، ولی تا یک سال بعدتر تعرض جنسی را گزارش نداده بوده، گزارشی که به گشوده شدن یک مبارزه حقوقی طولانی بر سر این انجامید که آیا مدرسه به قدر کافی از او حفاظت کرده است یا خیر.ماجرای چاز چیزی بیش از یک زورگویی تشدید شده است. در سطح آمریکا هزاران دانش آموز از سوی دیگر دانش آموزان در دبیرستان ها، مدارس راهنمایی و حتی مدارس ابتدایی مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند؛ وحشتی پنهان  که دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت از مدت ها پیش هشدار داده بودند، نباید آن را نادیده گرفت.

«هادی العامری» خواستار موضع‌گیری مقابل ترکیه در ایجاد بحران آب شد

خبرگزاری فارس: «هادی العامری» خواستار موضع‌گیری مقابل ترکیه در ایجاد بحران آب شد

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» و دبیرکل سازمان بدر عراق؛ با سفرای 19 کشور جهان درباره بحران آب ایجاد شده در این کشور گفت‌وگو کرد.کاهش محسوس آب رودخانه دجله به دلیل شروع آبگیری سد«ایلیسو» ترکیه موجب شده است تا بحران کمبود آب در عراق بیش از پیش محسوس شود. این مسئله با اعتراض‌های شدید مردمی و شخصیت‌های سیاسی عراق همراه شده است تاجای که قرار شد، پارلمان عراق، نشستی فوق‌العاده در این‌باره تشکیل دهد.به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی ائتلاف الفتح، العامری با سفرای این کشور درباره بحران جاری آب در عراق که به دلیل سد ایلیسو ترکیه ایجاد شده، رایزنی کرد و و از جامعه بین‌الملل خواست تا موضعی جدی و حقیقی در قبال ترکیه و اقداماتش علیه عراق اتخاذ کند.بنا بر این گزارش، سفرای کشورهای ژاپن، آمریکا، بریتانیا، روسیه، چین، ایتالیا، برزیل، استرالیا، فرانسه، سوئد، اسپانیا، هلند، صربستان، نیوزلند، ونزوئلا، رومانی، کرواسی، بلغارستان و کانادا در دفتر العامری حاضر شدند.بر اساس این بیانیه، رئیس ائتلاف الفتح تاکید کرد که درهای عراق قدرتمند، به روی تمام کشورهای به جز (رژیم صهیونیستی) باز است و از تمام کسانی که در کنار عراق بایستند، استقبال خواهد کرد.

سن ازدواج زنان و مردان سه سال افزایش یافت

خبرگزاری فارس: سن ازدواج زنان و مردان سه سال افزایش یافت

به نقل از مرکز آمار، میانگین سنی زنان شهری در اولین ازدواج در سال ١٣٥٥،  ٢٠,٢ سال و روستایی ١٩.١ سال بوده که در سال ١٣٩٥، به ٢٣.٤ در زنان شهری و ٢٢ سال در زنان روستایی تغییر یافته است.براساس سرشماری سال ١٣٩٥، فاصله میانگین سن در اولین ازدواج مردان نسبت به زنان در کل کشور چهار سال و ٤ ماه بیشتر می‌باشد که این فاصله نسبت به سال ١٣٥٥ تغییر معنی‌داری نیافته است به طوری که در سال ١٣٩٥ میانگین سن در اولین ازدواج مردان ٢٧,٤ سال و زنان ٢٣ سال در کل کشور محاسبه شده است و این نماگر در سال ١٣٥٥ برای مردان ٢٤.١ و زنان ١٩.٧ سال بوده است، به عبارتی در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٥٥ مردان و زنان به طور متوسط، ٣.٣ سال دیرتر ازدواج کرده‌اند.میانگین فاصله سنی مردان شهری در اولین ازدواج، نسبت به مردان روستایی در سال ١٣٥٥، ٢,٤ سال بوده که در سال ١٣٩٥، به ١.٣ سال کاهش یافته است. یعنی در سال ١٣٩٥ میانگین سن مردان شهری در اولین ازدواج،  ٢٧.٨ سال و میانگین سن مردان روستایی ٢٦.٥ سال و در سال ١٣٥٥، میانگین سن در اولین ازدواج مردان شهری ٢٥.١ و روستایی ٢٢.٧ سال بوده است.یعنی در شهر، سن ازدواج مردان ٢.٧ سال و در روستا ٣.٨ سال اضافه شده است. به عبارتی به سن ازدواج مردان روستایی نسبت به مردان شهری در سال ١٣٩٥، در مقایسه با سال ١٣٥٥، یکسال و یکماه بیشتر اضافه شده  است.