دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید
دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید

واکنش دبیر شورای عالی فضای مجازی به قرار گرفتن در لیست تحریم آمریکا

خبرگزاری فارس: واکنش دبیر شورای عالی فضای مجازی به قرار گرفتن در لیست تحریم آمریکا/ تحریم توسط دولت سانسورچی افتخار است

به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، سیدابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور در پی انتشار خبر وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران با تحریم جدید ٦فرد و ٣ نهاد، بیانیه صادر کرد.بنابر این گزارش، در متن این بیانیه آمده است:بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَنْ تَرْضَی عَنْکَ الْیَهُودُ وَلا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَی
امام فرمودند وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید (مقام معظم رهبری).تحریم اینجانب از طرف دشمن قسم خورده و همیشگی این مرز و بوم، نشان از حرکت در مسیر درست است و امیدوارم که عیدی کریم اهل بیت در شب میلاد مبارک ایشان بوده باشد.سیاست ها و اقدامات استعمارگونه دولت آمریکا در فضای مجازی بر هر انسان عاقل و بی طرفی پوشیده نیست که نمونه اخیر آن اتخاذ سیاست نفی اصل بیطرفی شبکه نسبت به سانسور فضای مجازی برای ملت آمریکا و مردم جهان به نفع شرکت های بزرگ آمریکایی اسراییلی بوده است. برای اینجانب تحریم شدن توسط چنین دولت سانسورچی موجب افتخار بزرگ است. امیدوارم که ذخیره آخرت و نشانی از خدمتگزاری به ملت سرفراز ایران باشد.

بحرین محاصره خانه آیت‌الله عیسی قاسم را تشدید کرد

خبرگزاری فارس: بحرین محاصره خانه آیت‌الله عیسی قاسم را تشدید کرد

دولت بحرین از بیش از یکسال قبل آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را تحت بازداشت خانگی درآورده و اکنون ۳۷۶ روز از بازداشت خانگی وی می‌گذرد.برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از اقدامات نیروهای امنیتی بحرین برای تشدید محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم منتشر کردند.در این تصاویر مشاهده می‌شود که نیروهای امنیتی موانع بتنی و خودروهای نظامی در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم را افزایش داده‌اند.طبق گزارش وبگاه «البحرین الیوم»، «سعید الشهابی» از رهبران معارض بحرین نیز خواستار انتشار تصاویر موانع بتنی و سیم‌های خاردار اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم شد تا حقیقت دولت بحرین و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اخلاق توسط نیروهای دولتی برای جهانیان آشکار شود.دولت بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس، سلب تابعیت کرده و منطقه «الدراز» محل سکونت وی را به محاصره درآورده است. بحرین سال قبل نیز با صدور حکمی آیت‌الله عیسی قاسم را به بازداشت خانگی محکوم کرد.

عربستان در پی ایجاد ارتش عربی در سوریه است

خبرگزاری فارس: عربستان در پی ایجاد ارتش عربی در سوریه است

منابع خبری از تلاش‌های رژیم عربستان سعودی و برگزاری گفت‌و‌گوهایی برای تقویت حضور نیروهای عربی در بدنه نیروهای ائتلاف آمریکا در سوریه برای مقابله با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

 هفته‌نامه «نیوزویک» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» نوشت که سه مشاور نظامی عربستانی با پرواز به شهر «کوبانی» در شمال سوریه با نمایندگان ارتش دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا که از کردهای موسوم به «یگان مدافع خلق» و نیروهای عرب تشکیل شده، دیدارهایی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مشاوران سعودی به ایجاد یگان جدید نظامی متشکل از نیروهای عرب در همکاری با نیروهای وابسته به قبیله «الصنادید» متعهد شده‌اند.

آنطور که آناتولی گزارش کرده است، مقام‌های سعودی پیشتر در شهرستان‌های «الحسکه» و «القامیشلی» در شمال سوریه نقاط ایست بازرسی برپا کرده و برای جذب نیروی عربی نیز به هر نفر دویست دلار پرداخت می‌کنند.

تحولات وزارت خزانه‌داری آمریکا برای مدیریت جنگ اقتصادی علیه ایران

خبرگزاری فارس: تحولات وزارت خزانه‌داری آمریکا برای مدیریت جنگ اقتصادی علیه ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی مسئولان نظام در تشریح لایه‌های مختلف سیاست‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به وزارت خزانه‌داری این کشور اشاره کردند که به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده است: «من عرض میکنم دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ اتاق جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آنها است، به شکل فعّال هم مشغولند.» 

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور تبیین بیشتر بیانات رهبر انقلاب اسلامی، در یادداشت زیر به تحولات وزارت خزانه‌داری آمریکا برای مدیریت جنگ اقتصادی علیه ایران پرداخته است.