دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید
دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید

صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها کاهش ندارد

خبرگزاری فارس: صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها کاهش ندارد

به نقل از راشا تودی، علی‌رغم خروج آمریکا از برجام و اقدام این کشور در اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه ایران صادرات نفت ایران در ماه می افزایش یافت.ایران در ماه گذشته میلادی به طور متوسط روزانه 2.7 میلیون بشکه نفت صادر کرد که از متوسط یک سال گذشته بالاتر بوده است. در طول این ماه ایران روزانه 2.4 میلیون بشکه نفت و 300 هزار بشکه میعانات گازی و نفت سبک صادر کرده است. این در حالی است که پیش‌تر دنیل گربر مدیر  شرکت حمل و نقل نفتی پترو لجستیک گفته بود که صادرات نفت ایران در ماه آوریل 100 هزار بشکه کاهش یافته است. اما هیچ نشانه‌ای از کاهش شدید صادرات نفت ایران وجود ندارد. این شرکت همچنین اعلام کرده است: خریداران نفت ایران هنوز اقدامی برای کاهش واردات نفت از ایران انجام نداند.

واکنش سران رژیم صهیونیستی به فرمان هسته‌ای رهبری در حرم «امام»

خبرگزاری فارس: واکنش سران رژیم صهیونیستی به فرمان هسته‌ای رهبری در حرم «امام»

مقامات رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) واکنش‌های مختلفی به فرمان روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی برای فراهم کردن مقدمات غنی‌سازی 190 هزار سو، نشان دادند.«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه از این مسئله متعجب نشده، ادعا کرد که ایران همواره به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بوده تا بتواند این رژیم را نابود کند.نتانیاهو که اکنون برای دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه و رایزنی علیه ایران و پایبندی اروپایی‌ها به برجام در پاریس به سر می‌برد، تاکید کرد که با همکاری متحدانشان نمی‌گذارند ایران به سلاح اتمی دست یابد.«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مسئله هسته‌ای را به شرکت خودروسازی پژو فرانسه مربوط کرد و تلاش ایران برای غنی‌سازی مجدد اورانیوم را نشانه هراس جمعی و در واکنش به خروج کمپانی خودروسازی پژو از ایران دانست!لیبرمن مدعی شد: «وقتی چنین شرکتی اعلام می‌کند که به خاطر تحریم‌های آمریکا، ایران را ترک می‌کند، این پیامی به تمام جامعه صنعتی جهانی و سرمایه‌گذاران است».«دور گولد» سرپرست پیشین وزارت خارجه و رئیس فعلی اندیشکده امور عمومی اورشلیم (قدس) مدعی شد این مسئله تمایلات واقعی ایران برای نابودی اسرائیل را برملا کرده و اگر این تهدیدات را با تلاش همیشگی برای دستیبای به سلاح اتمی جمع کنیم، تهدید واقعی نمایان می‌شود.

خبر «حبس مدیران ‌فرودگاه امام» ‌مربوط به مسئولان سابق شهر فرودگاهی است

خبرگزاری فارس: خبر «حبس مدیران ‌فرودگاه امام» ‌مربوط به مسئولان سابق شهر فرودگاهی است

در توضیح خبر امروز رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر صدور حکم قطعی حبس برای 2 نفر از مدیران فرودگاه امام خمینی (ره) توضیح داد: ‌این خبر مربوط به مدیران سابق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دوره‌های قبلی است.وی ادامه داد: پس از انتشار خبر‌ «انفصال از خدمت مدیران شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)» از قول رییس سازمان بازرسی کل کشور، به اطلاع می‌رساند بازرسی‌های این سازمان از شهر فرودگاهی امام خمینی در گذشته انجام شده و تخلفات یاد شده در قول رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در‌ گذشته رخ داده و هم اکنون، هیچ کدام از این افراد یاد شده، مسئولیتی در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ندارند.مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: از تابستان سال گذشته نیز نماینده سازمان بازرسی کل کشور در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حضور داشته و مسائل این شرکت را بررسی می‌کند.آدم‌نژاد اظهار داشت: پس از بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و با پیگیری های مستمر و اقدامات مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشکلات به وجود آمده برای مسافران به علت تأخیر پروازها که ناشی از شرایط نامساعد جوی بود مرتفع شد.بنابراین گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز از صدور حکم قطعی حبس برای 2 نفر از مدیران فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داده است.

عدم رضایت دانشجویان از اقدامات نسنجیده مجلس

خبرگزاری فارس: عدم رضایت دانشجویان از اقدامات نسنجیده مجلس/ قرعه‌کشی سفر نمایندگان به روسیه چه توجیهی دارد

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از سفر 6 نماینده مجلس به روسیه برای مشاهده مسابقات جام جهانی فوتبال، گفت: به عنوان یک دانشجو از از کارهای مجلس دهم انگشت به دهان مانده و حقیقتاً شرمنده می‌شوم که مجلسی که به فرمایش حضرت امام(ره) می‌بایست در رأس امور می‌بود، این چنین به قعر امور سقوط کرده و هر روز باید چشم انتظار دسته‌گل‌های جدید از جانب آقایان باشیم!وی افزود: در همین مجلس گاهی بی سر و صدا خلاف منافع ملی عمل می‌شود مانند طرح کنوانسیون موسوم به مبارزه با تامین مالی تروریسم که زمانی که متوجه شدیم، تقریباً داشت کار از کار می‌گذشت که شکر خدا با پیگیری معدود نمایندگان انقلابی، این اتفاق هنوز نیافتاده است.تواناراد تصریح کرد: متاسفانه اخیرا هم شنیدیم برای شرکت 6 نفر از نمایندگان مجلس در جام جهانی فوتبال در روسیه قرعه کشی می‌شود! حضور این نمایندگان برای چیست؟ قرار است چکار کنند؟ در مدتی که نیستند چه کسی وظایفشان را انجام می‌دهد؟ هزینه‌ سفر این‌ها از کجا تأمین می‌شود؟این فعال دانشجویی تصریح کرد: واقعاً از دست اعمال نسنجیده‌ این مجلس در شرایط حساس و پیچیده‌ کشور خسته شدیم. هر کجا در بین فعالین دانشجویی و سیاسی صحبت می‌کنیم، همه از عملکرد این مجلس و اولویت نسنجی‌های آن شاکی هستند. بارها شنیده‌ایم که می‌گویند: «مجلس که نیست، مهد کودک است!»