دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید
دنیای اخبار

دنیای اخبار

با دنیای اخبار به روز باشید

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا: با مدیریت در دریا عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم

http://aja.ir/portal/Picture/

امیر دریادار حسین آزاد شامگاه سه‌شنبه در مراسم روز جهانی دریانوردان اظهار داشت: در چهاردهم مهرماه 1388 که مقام معظم رهبری عنوان نیروی دریایی راهبردی را مطرح کردند به اهمیت توسعه دریامحور توجه بیشتری شد  وی ادامه داد: بر اساس آمار 2013 امروزه در دنیا بیش از 80 فروند کشتی تجاری در دریا و قریب به  2 میلیون نفر دریانورد داریم که کشور ایران در این میان 130 هزار دریانورد دارد.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ما با 11 کشور در دریا همسایه و بیش از 30 درصد مرزهای کشور دریایی و 70 درصد مرزهای زمینی در حوزه استحفاظی ما قرار دارد.

آزاد تصریح کرد: امروزه 87 درصد اقتصاد کشور وابسته به دریاست و سهم 80 درصدی به استان هرمزگان تعلق دارد.

وی یادآور شد: قطب اقتصادی دنیا از غرب به آسیا و اقیانوس در حال تغییر است و 45 درصد ماهیگیری دنیا در حوزه آسیا و اقیانوسیه است.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش خاطرنشان ساخت: یکی از شاخص‌های اثرگذار توسعه‌ای کشورها که ارزیابی می‌شود، حضور در اقیانوس‌ها و اقیانوس‌پیماهاست و این حضور در اقیانوس‌ها تنها مربوط به نیروهای نظامی نیست و علاوه بر آن کشتی‌های تجاری و شرکت‌های کشتیرانی در آن نقش دارند.

دریاداردوم آزاد عنوان داشت: اگر حضور نیروهای دریایی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نبود، سرنوشت کشور قطعا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی در پایان تصریح کرد: همگان اعتراف دارند که ما وابستگی به دریا داریم و با مدیریت در دریا، عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.